Hakusanamainonta on olennainen osa digimarkkinoinnin kivijalkaa. Olemassa olevan kysynnän kotiuttaminen on tärkeää, mutta siinäkin täytyy olla suunnitelmallinen ja tietää mitä tekee.
Minulla (eli Juliuksella, Propeller Helsingin perustajalla) on yli 10 vuoden kokemus hakusanamainonnasta lukuisilla eri toimialoilla. Keinot parantaa hakusanamainontasi tuloksellisuutta löytyvät varmasti!
Google Ads toki tarkoittaa muutakin kuin hakusanamainontaa. Sen kautta onnistuu mainonta YouTubessa, Gmailissa ja Googlen Display-verkostossa. Mainonta niissä hoituu myös.
Facebook ja Instagram muodostavat yhdessä tärkeimmän sosiaalisen median mainosalustan. Facebook on yhä tehokas mainoskanava, koska mainonta siellä on hyvin kohdennettavaa ja suhteellisen edullista.
Facebookin mainosalusta ja toimivat käytännöt tehdä mainontaa muuttuvat nopeasti. Varmistetaan siis yhdessä, että mainontasi siellä on tarkoituksenmukaista, tuloksellista ja eettistä.
Somemainonta käsittää muutakin kuin Facebookin ja Instagramin, jotka ovat yhdessä isoin kanava tavoittaa suomalaiset kuluttajat. Jos mainonta LinkedInissä, Twitterissä, TikTokissa, Snapissa tai Pinterestissä on relevanttia, voimme auttaa!
Kaikki em. Somepalvelut tarjoavat mainostajalle pääpiirteissään samaan tapaan toimivat kampanjatyökalut. Mutta ketkä alustoja käyttävät ja minkälaiseen sisältöön siellä parhaiten reagoidaan – siinä on suuria eroja.
Kerro mitä tavoittelet niin suunnitellaan yhdessä miten se onnistuu.
Markkinakatsaus sisältää hakusanatutkimuksen ja kattavan kilpailijakartoituksen toimialallasi. Se tehdään esimerkiksi Googlen hakusanatietojen perusteella ja kokoamalla yhteen julkisista lähteistä tietoja muiden alan toimijoiden sivustojen yleisöstä.
Markkinakatsauksen myötä saat tietää miten pärjäät digimarkkinoinnissa suhteessa kilpailijoihin – ja tunnistat tarkemmin keiden kanssa ylipäänsä kilpailet samoista asiakkaista.
Sisältösuunnitelma antaa eväitä hakukoneystävälliseen sisällöntuotantoon. Sen puitteissa selvitetään mitä omien tavoitteidesi kannalta relevanttia yleisö hakee ja miten hyvin sivustosi siihen vastaa.
Sisältösuunnitelman puitteissa saat priorisoidun listauksen aiheista, joihin liittyvää sisältöä lisäämällä tavoitat ajan myötä kasvavan määrän kävijöitä hakukoneista. Saat myös ytimekkäät ohjeet hakukoneystävälliseen sisällöntuotantoon.
“Access Finland” on Suomen markkinoille halajaville yrityksille räätälöitävä palvelupaketti digitaalista markkinointia. Se voi sisältää mitä hyvänsä edellä mainittuja digimarkkinoinnin toimenpiteitä tarpeen mukaan.
Jokainen asiakkaita Suomen markkinalta tavoitteleva ulkomainen yritys tarvitsee paikallista osaamista ja markkinatuntemusta!
Soita 040 186 5278 tai lähetä viesti julius.jansson@propellerhelsinki.fi